logo Qualizorg

{caption}

Actueel

Patiëntervaringen worden onderdeel van de kwaliteitscyclus

31 mei 2018 - Robert Kroesbergen

De ervaring van patiënten met hun zorgverlening was lange tijd een ondergeschoven kindje voor zorggroepen. Daar komt verandering in. Steeds meer zorggroepen starten met de PREM Chronische zorg, een korte en gevalideerde vragenlijst over patiëntervaringen. Die krijgen daarmee een belangrijke plek binnen het kwaliteitsbeleid van de zorggroepen.

Lees meer
Zorginstituut stimuleert gebruik uitkomstdata bij samen beslissen

Zorginstituut stimuleert gebruik uitkomstdata bij samen beslissen

27 februari 2018 - Robert Kroesbergen

Zorginstituut Nederland wil dat artsen en patiënten vaker uitkomstinformatie gebruiken in het proces van samen beslissen. Over vijf jaar moet dit de standaard zijn voor aandoeningen die de helft van de totale ziektelast bepalen, zo is de ambitie. Het Zorginstituut stelt dit jaar vijf miljoen euro beschikbaar voor projecten die het gebruik van uitkomstindicatoren in de spreekkamer een impuls geven.

Lees meer

Samenwerking Service Apotheek en Qualizorg

8 februari 2018 - Robert Kroesbergen

Rob Pieters: "Doe je klanttevredenheidsonderzoek omdat het moet, of ben je op zoek naar verbetering en wil je hier meer uit halen?"

In aanwezigheid van onder andere Rob Pieters (Service Apotheek), Rutger van Zuidam, Nicky Narraina en Bob Keijzer (Qualizorg) is het glas geheven op de samenwerking tussen Service Apotheek en Qualizorg. De organisaties investeren hiermee in de ontwikkeling van een vooruitstrevende manier van klantervaringsonderzoek.

Lees meer
Zorgdroom Rutger van Zuidam: Bewust kiezen voor zorg die werkelijk past

Zorgdroom Rutger van Zuidam: Bewust kiezen voor zorg die werkelijk past

15 december 2017 - Robert Kroesbergen

Dromen over de zorg van morgen, dat doe ik regelmatig. Want veranderen begint met dromen. En dat is precies wat ik voor ogen heb: een betekenisvolle verandering ten gunste van de patiënt. Meer inzicht en daarmee meer regie over keuzes en kosten, zodat ieder de beste, individuele zorg krijgt. Nu en vooral ook morgen.

Lees meer
Klantervaringsonderzoek 3.0: inzicht in de patient journey

Klantervaringsonderzoek 3.0: inzicht in de patient journey

13 september 2017 - Robert Kroesbergen

Na de Consumer Quality index (CQi), de PREM en de PROM dient zich een nieuwe categorie van klantervaringsonderzoek aan. De weg die de patiënt aflegt in de zorg staat hierbij centraal en er worden maar een paar vragen gesteld, gekoppeld aan een recent zorgcontact. Dat sluit beter aan bij de route naar integrale zorg en concepten waarin het behandeldoel van de patiënt het uitgangspunt is, vinden zorgbestuurders Daan Kerklaan en Hettie Suurd.

Lees meer