logo Qualizorg

{caption}

Verzamelen, beheren en inzichtelijk maken kwaliteitsindicatoren

‘Het is zinvol en zelfs leuk om de beleving en wensen van de patiënt te leren kennen en erop in te spelen. Zie de patiënt als een klant aan wiens behoeften je zo goed mogelijk tegemoet wilt komen.’ Dat zegt directeur Rutger van Zuidam van Qualizorg. Sinds kort is Qualizorg partner van De Eerstelijns, lees het gehele artikel.

De overeenkomst tussen vele gezondheidscentra, zorggroepen, apotheken, huisartsen- of fysiotherapiepraktijken en andere spelers uit de eerste lijn? Ze meten hun klantervaringen en Patient Reported Outcome Measures (PROMs) via Qualizorg, dat op dit vlak geldt als marktleider binnen de Nederlandse eerste lijn. Sinds de oprichting in 2010 ontpopte het bedrijf uit Deventer zich ook als een belangrijke dienstverlener in de tweede en derde lijn. Zo’n zesduizend zorgorganisaties maken gebruiken van de diensten van Qualizorg. Jaarlijks wordt een miljoen patiënten benaderd.