logo Qualizorg

{caption}

Samenwerking Care2U en Qualizorg: van dataverzameling achteraf naar inzicht tijdens patient journey

29 september 2017 Robert Kroesbergen

Care2U en Qualizorg zijn een samenwerkingsovereenkomst met elkaar aangegaan met als doel dataverzameling tijdens de ‘patient journey’ door de zorgketen mogelijk te maken.

Binnenkort wordt eerst een koppeling tussen beide platformen gerealiseerd. Dit betekent dat klanten vanaf dat moment al de reguliere PREM verzameling van Qualiview direct en geautomatiseerd vanuit Care2U kunnen starten. Care2U en Qualizorg gaan het ook mogelijk maken dat inzichten uit het patiëntervaringsonderzoek rechtstreeks worden weergeven binnen het Care2U systeem. Voor zorgorganisaties die gebruik maken van Care2U is daarmee het verzamelen en inzichtelijk hebben van patiëntervaring heel eenvoudig en bespaart dit veel tijd.

  

Geautomatiseerde realtime dataverzameling
De koppeling tussen beide platformen maakt het mogelijk dat zorgverleners direct vanuit Care2U automatisch de PREM verzameling van Qualiview starten. Na toestemming van de patiënt zet de zorgverlener in Care2U alleen een vinkje en vult het (e-mail)adres van de patiënt in. De patiënt krijgt daarna volledig automatisch de vragenlijst toegezonden. Dit levert een aanzienlijke tijdbesparing op en houdt de zorgverlener kostbare tijd over voor het verlenen van zorg.

De resultaten van het patiëntervaringsonderzoek worden door Qualiview verzameld, vertaald en real time inzichtelijk gemaakt in de Qualiview Rapportagetool. De zorgorganisaties hebben daarmee continu de beschikking over actuele stuur- en verbeterinformatie.  

 

Inzichten in één platform
Om het voor de gebruikers van Care2U nog makkelijker te maken, werken beide partijen eraan om de inzichten uit het patiëntervaringsonderzoek van Qualiview rechtstreeks te tonen in Care2U. Dit betekent dat klanten vanuit één platform inzicht hebben in de resultaten van het onderzoek en hier niet separaat voor hoeven in te loggen.

 

De patiëntreis door de zorgketen volgen
Care2U en Qualizorg zullen vervolgens met elkaar verder gaan ontwikkelen richting dataverzameling vanuit de patient journey. Hierbij wordt de patiënt tijdens zijn reis door de zorgketen gevolgd en bevraagd. Zo hebben zorgorganisaties niet alleen achteraf een beeld van de ervaren zorg en uitkomsten, maar wordt er op meerdere momenten gemeten en zijn de resultaten tijdens de patiëntreis inzichtelijk. Op die manier ontstaat een uitstekend sturingsinstrument, waarbij de focus gelegd kan worden op wat waarde heeft voor de patiënt. 

Hoe dit werkt? Meer informatie hierover is te lezen in het artikel “Klantervaringsonderzoek 3.0: inzicht in de patient journey” uit De Eerstelijns Magazine van september 2017.