logo Qualizorg

Klantervaring (CQ-index)

{caption}

Klantervaring onderzoek

Klantervaring onderzoek (keo) uitgevoerd door Qualizorg, is klantervaring onderzoek uitgevoerd door de marktleider in Nederland. Gespecialiseerd in geautomatiseerde continue dataverzameling en patiënt volg systemen is Qualizorg werkzaam voor meer dan 9.500 zorgorganisaties en worden jaarlijks zo'n 3.000.000 patiënten door ons bevraagd. 

Het meten van klantervaringen is een essentieel onderdeel in het kwaliteitsbeleid van een zorgaanbieder. Door de marktwerking in de zorg en de toenemende noodzaak tot transparantie, neemt het belang van dit onderzoek alleen maar toe. Samen met onze partners ontwikkelen wij meetinfrastructuur en verzorgen wij beroepsgroep breed het continue onderzoek. De resultaten worden realtime inzichtelijk gemaakt aan zorgverlener en patiënt. 

CQ-index

Klanttevredenheid of patient tevrendenheidonderzoek is met de komst van CQ-index in de zorg definitief omgevormd naar klantervaring. Rutger van Zuidam, directeur / eigenaar Qualizorg, is actief betrokken geweest bij de ontwikkeling en introductie van deze standaard in Nederland.

De CQ-index (Consumer Quality Index) is een gestandaardiseerde methodiek voor het meten, analyseren en rapporteren van klantervaringen in de zorg. De CQ-indexsystematiek is ontwikkeld door het NIVEL, in samenwerking met de afdeling Sociale Geneeskunde van het AMC, in opdracht van Agis, de Stichting Miletus (een samenwerkingsverband van verzekeraars) en ZonMw.

De CQ-index kan op verschillende manieren worden uitgevraagd. Qualizorg helpt u bij het uitvoeren van uw klantervaringsonderzoek met behulp van de CQ-index. Wij zijn gespecialiseerd in:

  • Projectmatige online dataverzameling
  • Continu online (en schriftelijk) onderzoek

Met de feedback van patiënten en cliënten kunt u achterhalen wat zij belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen zijn.

Benchmark

De uniformiteit van de CQ-index vragenlijst maakt het mogelijk voor zorgaanbieders om ervaringenscores in een benchmark te vergelijken met die van andere zorgaanbieders. Bovendien kunnen zorgaanbieders zich aan de hand van de resultaten naar de buitenwereld toe profileren. Resultaten van landelijke metingen met de CQ-index worden onder andere gepubliceerd op www.kiesbeter.nl. De CQ-index stelt hierdoor zorgaanbieders niet alleen in staat om de zorg blijvend te optimaliseren, maar biedt hen ook de mogelijkheid om hun concurrentiepositie te versterken.

Klantervaring onderzoek voor zorgverleners

Onze dienstverlening bieden wij aan (Eerstelijns) Zorgverleners. Medisch en paramedisch. U kunt onder andere bij ons terecht voor uw:

Maar ook voor klantervaring onderzoek op het gebied van gezondheidscentra, zorggroepen, klinieken, GGZ, revalidatie zorglogopedie, oefentherapie, podotherapie, ergotherapie, dietetiek of huidtherapie

Ook als u als (A geaccrediteerd) onderzoeksbureau gespecialiseerd bent in (CQ-index) onderzoek in de zorgsector en dataverzameling niet tot uw core business vindt behoren, ontzorgen wij u graag en werken wij graag met u samen!

Accreditatie

Qualizorg B.V. is door CIIO geaccrediteerd conform de onderzoeksrichtlijnen van het Zorginstituut Nederland voor het uitvoeren van CQ-index dataverzameling. Het certificaat heeft betrekking op de volgende activiteiten:

  • A: De onderzoeksactiviteiten exclusief dataverzameling;
  • B-schriftelijk: Schriftelijke dataverzameling;
  • B-online: Online dataverzameling

Contact

Bent u op zoek naar een klantervaring onderzoek? Neem dan contact met ons op.